MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Szybka kolej do Krakowa linią nr 104. Trwają prace na odcinku Nowy Sącz - Klęczany, a stacja w Marcinkowicach zmienia swoje oblicze

Joanna Mrozek
Joanna Mrozek
Wideo
od 16 lat
PKP PLK realizują dużą inwestycję wartą kilka miliardów złotych. Przebudowa linii 104 Chabówka - Nowy Sącz ma zapewnić komfortowe podróże pociągiem do Krakowa w godzinę. Na to czekają mieszkańcy regionu, którzy przez lata byli wykluczeni komunikacyjnie. Prace trwają na odcinku Nowy Sącz - Klęczany, w tym także w Marcinkowicach. Tak przebiegają prace.

Na tę inwestycję mieszkańcy Sądecczyzny czekają od lat. Budowa linii Chabówka – Nowy Sącz na usprawnić ruch pasażerów, którzy chcą się dostać, np. z Nowego Sącza do Krakowa w krótkim czasie. Nowe połączenie - określane jako „Podłęże - Piekiełko”, składa się z modernizowanej 75-km linii między Chabówką a Nowym Sączem, wyjątkiem jest odcinek w Limanowej - stacja zostanie zbudowana cztery metry wyżej oraz nowej 58-km trasy Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/ Mszana Dolna.

Intensywne prace trwają w Rabce Zdrój a także na odcinku między bocznicą w Klęczanach a Nowym Sączem. Tam przebudowana jest stacja Marcinkowice.

- Zmienia się stacja w Marcinkowicach. Widać już zarys powstającego przejścia podziemnego. Obok ciężki sprzęt przygotowuje podłoże pod nowy układ torów. Na stacji będą mogły mijać się pociągi jadące w przeciwległych kierunkach - informuje rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe.

Także zaawanasowane prace odbywają się na terenie Nowego Sącza. W ramach kontraktu trwa budowa dwóch wiaduktów: przy ul. Kolejowej/Zielonej oraz przy ul. Krakowskiej ( Os. Helena). Nowe wiadukty zastąpią dwa przejazdy kolejowo-drogowe i zapewnią bezpieczny ruch kolejowy i drogowy oraz usprawnią komunikację w mieście.

Swoje oblicze zmienią także przystanki Nowy Sącz Chełmiec i Nowy Sącz Miasto. Będą wyższe perony oraz nowe przejścia podziemne, winda i dojścia ułatwią dostęp do kolei wszystkim podróżnym.

Powstaje także nowy most kolejowy na Dunajcu. Dzięki tym pracom zwiększy się komfort i bezpieczeństwo w połączeniach regionalnych, a także dalekobieżnych. Prace wykonuje konsorcjum Torpol oraz Intop Warszawa za 780 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowysacz.naszemiasto.pl Nasze Miasto